A mesterséges intelligencia a milliónyi minta gépi tanulással történő elemzésének folyamata. Ezeket a mintákat tanulmányozva a mesterséges intelligencia olyan jól átgondolt döntéseket tud hozni, amelyekre az emberek egyszerűen nem képesek.
A mesterséges intelligenciát és az adattudományt minden ágazatban alkalmazzák a folyamatok automatizálására és megkönnyítésére. A marketing sem különbözik ettől. Az adattudomány alkalmazása a digitális marketingben kritikus szerepet játszik minden kampányban. Az ezt megfelelően kihasználó szervezetek pedig hatalmas előnyökhöz jutnak versenytársaikkal szemben, többek között:
- Dinamikus közönségszegmentálás
- Személyre szabott termékajánlások
- Fogyasztói útvonal optimalizálása
Ezek a feladatok mind-mind a mesterséges intelligencia segítségével valósulnak meg. Persze, Maga és csapata kézzel is elvégezhetné ezeket a dolgokat. De a mesterséges intelligencia kihasználása lehetővé teszi, hogy hatékonyabban használja fel az idejét. Lássuk, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia a hagyományos marketinget:
Célzott marketing
Az internet elterjedése óta az emberek szinte minden idejüket online töltik. Legyen szó a közösségi médiáról, böngészésről vagy munkáról. Emiatt a fogyasztói adatok egyre jobban hozzáférhetővé válnak – és a tömeges célzott marketing napjai már elmúltak.
A mesterséges intelligencia képes adathegyeket elemezni, és címkéket rendelni az emberekhez az alapján, hogy mi érdekli őket éppen, mekkora a jövedelmük, hol laknak stb. Ezeket az adatpontokat felhasználva pontosabban, extra súrlódás és pazarlás nélkül, a megfelelő célközönségnek marketingelheti termékét vagy szolgáltatását.
Így az adattudomány alkalmazása a digitális marketingben elősegítette az ügynökségek fogyasztók megcélzásának digitális átalakulását.
Tartalom személyre szabása
Ugye imádja, amikor a Spotify-on véget ér egy dal, és egy másik elindul az automatikus lejátszáson – egy olyan dal, amelyet még sosem hallott, de tetszik, és valószínűleg újra meg fogja hallgatni? Nos, ez egy mesterséges intelligencia által működtetett algoritmusnak köszönhető. Ugyanez elmondható a YouTube vagy a Netflix ajánlásairól is.A lényeg az, hogy a felhasználók millióinak tetszéseit és nemtetszéseit tanulmányozva ezek a platformok nagy pontossággal meg tudják jósolni, hogy a fogyasztók milyen típusú tartalmakat fognak szeretni. Az előny? A fogyasztók több időt töltenek a platformokon. A marketingautomatizálásnak és a személyre szabásnak köszönhetően ez a folyamat manuális beavatkozás nélkül is elvégezhető.
Releváns üzenetek és termékajánlások
Tegyük fel, hogy Ön lelkes teaivó. Rendszeresen vásárol teát egy bizonyos oldalról. Egy nap arra ébred, hogy egy e-mailben közlik Önnel, hogy kifogyóban van a teája, és emlékeztetnek, hogy töltse fel a készleteit. Honnan tudta a teagyártó, hogy hamarosan több teára lesz szüksége? Röviden: a mesterséges intelligenciája.
A vásárlási szokásai alapján helyesen következtetett arra, hogy mikor fog kifogyni a tea. Amikor vásárolni megy az oldalán, valószínűleg már a legutóbbi vásárlását ajánlja – a mesterséges intelligencia ezt is az első féltől származó adatok segítségével érte el.
Ez a fajta személyre szabott üzenetküldés nagyban javítja a fogyasztói utat. A mesterséges intelligencia személyre szabott üzenetküldésének segítségével minden fogyasztó megkaphatja a saját egyedi vásárlási élményét. A több ezer rendelkezésre álló e-mail sablon segítségével a mesterséges intelligencia minden felhasználónak tökéletesen testre szabott, a preferenciáinak és igényeinek megfelelő üzeneteket tud küldeni.Ez jelentős digitális átalakulást okoz a marketingben. A fogyasztókat nem fogják rutinszerűen e-mailek ezreivel spammelni. Csak azokat az e-maileket fogják kapni, amelyekre szükségük van és amelyeket látni akarnak, és az Önhöz hasonló márkáknak nem kell naponta több millió olvasatlan e-mailt kiküldeniük, csak azért, mert az üzenetekből nem származik konverzió.
A fogyasztók viselkedésének tanulmányozására szolgáló mesterséges intelligencia segítségével a személyre szabás soha nem látott szintjére jutunk el. A mesterséges intelligencia és az adattudomány digitalizálta a marketingfolyamatot, és megkönnyítette a vállalkozások számára, hogy elérjék céljaikat, és olyan személyre szabott, egy az egyhez szóló tartalmat nyújtsanak, amilyenre a fogyasztók vágynak.
A lényeg az, hogy a marketingben alkalmazott mesterséges intelligencia már nem egyszerűen egy hasznos eszköz – ez a különbség aközött, hogy valaki versenyelőnyre tesz szert és megragadja a lehetőségeket, vagy pedig elszalasztja azokat és lemarad. Ezért nem szabad figyelmen kívül hagyni a végtelen lehetőségeket, amelyeket a mesterséges intelligencia és az adattudomány továbbra is kínálni fog.